Tuesday, September 25, 2012

:: hujan ::



hujan. walaupun tak selebat subuh tadi tapi masih meleret-leret hujan nya.

subuh tadi, sejuk barangkali, anak teruna ku terjaga, bawak bantal nya dan tidur sebelah ummi. mau dipeluk lagaknya :).

di ofis. mendung2 gini jiwang lak rasanya, teringat anak2 kat tadika dan hadhanah..

dan tiba-tiba terfikir, hujan-hujan begini apa lah agaknya mak kat kg fikirkan? anak-anak yg jauh dan dekat? mak yang sendirian di kampung adakah sangat merindui anak-anak yang tiada di rumah? adakah sangat merindui arwah ayah? piluuu..

maka aku pun mendail no rumah dan.... "Hello.. mak?"

2 comments:

mamaeesya said...

kami slalu tepon mak jugak bila hujan2 kat opis.. "hello mak? hari ni masak apa? satgi org balik makan.." hahahaha

Kayzem said...

amboi..dekat boleh la blk makan :)..
best kan kerja kt tempat sendiri..
mak pun tak de la lonely2 gitu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...