Wednesday, April 18, 2012

:: lagha time ::

aisyeh.. minggu ni KBS start tayang drama baru la.. cam menarik.. nmpk gaya jd rutin le senin, selasa, rabu, khamis..



rasa cam dah lama tak follow drama korea sbb drama sebelum ni 'kurang best', n sbb tak follow, sempat la aku perabis 2 3 buah buku.

haish, aku dapat rasakan, alamat lambat la Laksamana Sunan no.5 ku nak habis....

Thursday, April 12, 2012

:: Bukti-bukti Sains dan Sejarah Kerasulan Nabi Muhammad SAW ::



BEST buku ni. rasanya semua orang patut baca. as muslim, banyak info dan ilmu yang ada dalam ni patut kita 'ambik tau'. yelah, nk mencintai org yg tak pernah kita jumpa bukan mudah, mungkin salah satu cara adalah cuba 'kenal' insan terpilih ni melalui pembacaan.

rasa nak gi jumpa Dr Danial dan ucap banyak2 terima kasih. rajin nya dia membaca :). buku ini seperti rumusan padat daripada senarai panjang buku/kitab/penulisan lain yang membincangkan bukti-bukti bahawa nabi Muhammad tu Rasul akhir zaman.

rupanya nabi muhammad ni dibincangkan bukan sahaja dlm kitab-kitab lama seperti injil bahkan dlm kitab agama hindu dan buddha juga.

buku ni dibeli kat dewan budaya hari tu, semasa ceramah Dr Danial pasal "Quran Sainstifik", ceramah ni pun best dan mantap! kalau rajin, lain kali la buat catatan ilmu pasal ceramah ni :P...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...