Saturday, May 12, 2007

:: Satu kisah sungguh malang ::

Satu kisah sungguh malang
Hingga hati menjadi walang
Agaknya ini ujian tuhan
Dah lama tak susah, duk senang lenang
Sungguh ke.. dah tak de jalan pulang?

Kotak senyap kotak bising,
Memula memang tak ambik pusing
Tak de niat eh nk wat kije asing-asing,
Masalah projek, settle sendiri walau berpusing
Tak mau susahkan bos, sat gi migrain
Manalaaaah nk tahu aku nk kena pelengsing
Alahai Kasiiiiiiiiiiim….

Ada report, boss suh meng‘dokumen’
Mana aci, tanpa soal dah wat judgement
Buh penasihat je, sbb tak mau nmpk cam superwomen…

Projek kecik, projek taik gigi,
(dahnya anak buah aku tinggal 2 kerat je lagi..)
Mana nak sama projek *tuttt *tuttt P,
Kerja tak buat, duk goyang kaki
Hanya tau arah itu dan arah ini..
Siap control anak buah lagi!
(iksh..iksh.. leh jd pengarah aku lepas nie..)

Mana pergi komunikasi berkesan,
Kalau tak puas hati cakap la depan-depan,
Jangan duk asyik ‘tegur belakang’,
habaq kat org kami byk kurang
Anak buah sendiri, takkan nak tegur segan?

Mungkin kami banyak kekurangan,
Tunjukla ajar bagi pelajaran,
Setiap perancangan ada alasan,
Konon nk align ngan boss punya wawasan,
Betulkan lah kalau hati tak berkenan,
Leh bincang-bincang apaaa.. kami bukan penyegan..

Kini asyik dilanyak-lanyak,
Agaknya skill takde, tak cukup layak,
Tak cukup senior, pengalaman tak banyak,
Sudahnya dapat title ketua taik minyak!

Buat itu tak kena, buat ini salah,
Sampai tak tau mana nak arah,
Kekadang rasa macam nak blah,
(abang..kansel dulu rancangan nk beli rumah..)
Pujuk hati suh mengalah,
Jiwa tension, doa je lah jangan parah.

‘amiiiiiinnn’
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...