Saturday, March 25, 2006

:: Hanya Kerana Cinta ::



Hanya Kerana Cinta. Itu rupanya tajuk novel yang aku cari selama ini.

novel yg aku jatuh cinta dengan hanya melihat muka depan nya sahaja. Buah tangan terbaru dari Norhayati Berahim. walaupun aku bukan lah pengikut setia novel-novel melayu, tapi mengikut pengemar2 novel (yakni member2 ku jua adanya heh!) penulis ini mempunyai nama yang besar didalam bidang penulisan. Penulis yang akan mengangkat wanita sebagai hero dalam karya-karya beliau. (lebih kurang cam Sidney Sheldon jugak lah kut gamaknya..).

Enough with the author..

org kata don't judge the book by it's cover. Tapi itu lah yg terjadi antara aku dan Hanya Kerana Cinta. Cinta pandang pertama. Lukisan muka depan - seorang gadis yang memakai jubah seluar bewarna putih, duduk, memberi makan merpati di taman/halaman sungguh cantik (sehingga terasa nak cari siapalah pelukisnya..:D ) sehingga boleh terasa 'sungguh bersopan santun nya gadis tersebut, sesuai buat menantu he he'. ditambah pula watak utama novel ini ialah Kesuma, lagi terasa sangat dekat dengan novel ini - tidak ada unsur2 perasan di sini ;).. tentang jalan cerita dan cara penyampaian masih belum boleh memberi pandangan, sbb tak baca lagi pun, hopefully setimpal lah dengan perasaan jatuh cinta ni he he..

pertama kali bersua dengan novel ini semasa lawatan pertama ke Alamanda, Putra Jaya. Aku tidak membelinya oleh kerana keadaan tidak mengizinkan. Aku cuba mencari buku ini lagi setibanya di Pinang tapi nasib tak baik agaknya, tak pernah jumpa. Tidak beberapa lama selepas itu, hal novel ini dibangkitkan oleh sahabat baik ku dengan satu pernyataan

"ma..da jumpa satu buku baru Norhayati Berahim, tgk cover dia teringat ke Ma, tambah2 watak dia nama Kesuma" -> :D

dan hari ini, Hanya Kerana Cinta berada di tangan. Ada satu perasaan berkobar-kobar untuk membacanya, lebih-lebih lagi ia merupakan hadiah daripada sahabat yg istimewa (mekasih banyak oli chan) ..

Hanya Kerana Cinta....

9 comments:

azane said...

ada apa dengan cinta?

Anonymous said...

macam-macam pun adaaaaa

~ Pak Mat Astro

Anonymous said...

Look inside the mirror of your heart
There’s a stranger looking back
Can’t remember when you felt the flame
Of the thirsty fire still burning from within
What has brought you, where’s this place you stand
What have you been fighting for
Childhood dreams and passion in your soul
Were they imaginary stories in your mind
Take a moment and look closer
Set the one inside you free
Let no one stand in your way
Follow your heart
This world is yours to take
So spread your wings and fly
The smallest movement of a baby bird
Tells us the living birth of spring is drawing near
(Can you see a whole new world)
Nothing in this world can hold you back
Remember limits lie beyond the crimson skies
(No one knows the way you feel)
Lift your head high reach and touch the sky
Not even time can stop what you have started here
(You can soar and touch the sky)
There’s a story only you can write
The legend of a life just waiting to unfold

HAPPY BIRTHDAY KASMA SSI! ~(,")~

Kayzem said...

komabta onnieya..

Anonymous said...

epi besday ma.....

tanjyobi omedeto....

:D

azanisme said...

happy birthday kasma o kasma!!!!

Anonymous said...

Oh! shall we dance?

i wanna last dance...
i wanna last dance...

save your last dance for me:)

~abg hashim

Anonymous said...

sy tg mencari blog norhayati berahim.. tup2 yerjumpa blog ni plak.. mmg nak sgt cari novel hanya kerana cinta.. tp byk tempat dah cari tp tak jumpa... kat times square pun takde. :(.. selain alamanda tahu tak kat mana boleh dapatkan novel ni?

Kayzem said...

saya pun kurang pasti mana boleh dapatkan buku ini, sbb memang 2 3 kedai yang masuk tak de pun buku ni. kalau tak silap member saya beli buku ni somewhere in Ipoh.. try ah beli online..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...