Saturday, December 31, 2005

:: Do It Anyway ::


People are often unreasonable, illogical and self-centered,
Foorgive them anyway
If u are kind, people may accuse you of selfish ulterior motives,
Be kind anyway
If u are successful, you will win some false friends and true enemies,
Succeed anyway
If you are honest and frank, people may cheat you,
Be honest anyway
What you spend years building, someone could destroy overnight,
Build it anyway
If you find serenity and happiness, they may be jeolous,
Be happy anyway
The good you do today, people will often forget tomorrow,
Do good anyway
Give the world your best, and it never be enough,
Give the world your best anyway
You see, in the final analysis, it is between you and God
It was NEVER between you and them anyway



****************************************************
I'd read this poem at RnD board, originally by Mother Teresha. As it inspired me a lot, past here and share with others lah..
me : k ayu ke tampal sajak ni
k ayu : tak lah, en zulham
(oppsss... boss rupanya ;) )

and this is the last entry for this year.
Buddy, It's end of 2005 and lets pray for the better year ahead :).
Chooowww....

Thursday, December 29, 2005

:: Ada Aku dan Kamu ::

Di paksi ini ada aku dan kamu
Berdiri, sisi bertemu sisi
Jauh, jatuh pandangan mata

Di paksi ini ada aku dan kamu
Bahu, saling sandar menyandar
Ada beban yang pergi
Ada ria yang dirai

Seketika
Kamu menjauh paksi ini
Melayakkan aku mengatur hidup dan tuju ku

Dan hari ini
Di paksi ini
Aku lihat kamu lagi
Masihkah bahuku menjadi bahumu?
Haruskah bahuku menjadi bahumu?

Aku masih di paksi ini
atau
Akukah yang harus menjauh?

~Asma H, 29 Dis 2005, 10:10 pm

Friday, December 09, 2005

:: amarah ::

Kau..
Tidak ada hak untuk
lempiaskan amarah mu pada aku

dan aku..
Tidak sudi malah tidak mau
mengendong amarah mu ..

Wednesday, December 07, 2005

:: memories in Nilai ::

Hujung minggu ari tu aku kat KL. Tujuan sebenar nak hadiri majlis kahwin Ida Cipan kat Nilai, sambil2 melawat rumah baru Rubi. Apa yg syok bila menghadari majlis kawin nie terasa cam mini gahthering lak bilamana berkumpul ngan kawan2 yg mem'free' kan diri. :)

Hujung minggu ari tu bebudak ni kat KL. Tujuan sebenarnya bersuka ria kat genting. hampeeeehhhhh.. time2 aku tak free ni la pulak depa pakat gi genting :P.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...