Friday, August 05, 2005

:: title?!! doesn't matter.. ::

\(^_^)/

pandang lah dunia seperti adanya ia, bukan yg seperti kau harapkan..

perasaan aku sekarang.. ingin berbaring di satu padang rumput yang luas sambil memandang langit, perhatikan awan-awan yg ada, perhatikan awan-awan yang kecil bergabung jadi awan pelbagai bentuk.

(^_^)V

Mak ayah kata, cikgu kata - berbuat baik dengan orang lain, nescaya orang akan baik dengan kita. k ha kata - buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali, buat ler banyak-banyak kali he he!

p(^_^)q

sekarang involve ngan projek AS***T, walaupun hanya ambik submodul kecik tp tempias 'hectic'nya terasa jugak. Pada mulanya aku decide utk tidak 'involve', tp bila nama dah dimasukkan sebagai salah sorang member bersekutu, seronok pulak berhempas pulak ngan bebudak ni. Projek ni lebih kepada upgrade sistem yang sedia ada, yg mana strukture sistem semasa hendak dikekalkan. terasa sedikit canggung bila keperluan baru 'seperti' memerlukan perubahan kepada sistem lama....

antara bangunkan sistem dengan menaik taraf sistem semasa, aku lebih prefer untuk membangunkan sistem baru. alasan? 1) aku ada full control pada sistem tu. 2) aku boleh skip fasa memahami sistem semasa 3) sistem tu aku yang punya.. he he! (main2 jeeeee)

oleh kerana sistem semasa dibangunkan oleh bahagian lain, maka untuk projek ni kami bergabung power dan skil. bunyi cam positif kan, tapi terasa sedikit kesukaran. mungkin budaya kerja yang berbeza dan politik kerja yang tak habis-habis menyebabkan kami rasa 'kelembapan' dalam membangunkan sistem ni. Apa pun, sistem ni perlu dihabiskan sebelum dateline - minggu depan!

m(-_-)m

dan pada petang ni, aku dah menguap 2,3 kali depan monitor.....

1 comment:

Anonymous said...

shigoto gambatte kudasai.. ne!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...