Wednesday, July 28, 2004

# kisah 2 : Jiwa Kacau #

Kadang2 apa yg kita telah lakukan, sedang lakukan dan akan lakukan adalah bukan dari kehendak akal kita. Namun, banyak kali kita kalah pada hati dan perasaan sendiri. Kita membenarkan apa yang tidak benar dan kita menidakkan apa yang betul maka jiwa yang murni akan kacau.

Kita akan termenung panjang, berfikir dengan banyak mengapa kita lakukan hal-hal yang tak sepatutnya kita buat. Kita bertekad, nekad untuk ubah everything dan kita berusaha ke arah itu. Namun, kalah jugak!!!! Bila duk nekad kalah, nekad kalah kita akan jadi manusia yang paling bosan. Boleh sampai tahap bosan dengan diri sendiri.
Smarties kata 'tidak bagus bosan dengan diri sendiri'.... betul! Sebab hanya kita yang betul2 kenal diri sendiri....

Jiwa yang kacau akan menyebabkan kita tidak motivated, hilang semangat (semangat yang hilang??), seperti hilang roh lagaknya. Maka kita akan banyak diam, wajah tidak ada lagi senyuman manis dan orang sekeliling akan ingat kita menanggung masalah yang maha besar. Silap-silap ari bulan, bos pun akan bagi cuti panjang kepada kita (:) part ni best!!!).

Maka dengan jiwa yang kacau ini..aku beralasan untuk minta cuti panjang ngan bos tersayang. He he he he he he kih kih kih.. (muka innocent giler gi minta cuti panjang ngan bos, nak tolak pun bos pk 7, 8 kali wakakakaka..)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...